Meaningless



Diary About Link Stuff



Follow|Home
Friday, 1 February 2013 | 20:55 | 5comments
Assalamualaikum semua . . .

           Mulai bulan ni(Februari),aku akan kongsikan resepi2 masakan yang aku selalu masak.Kalau ianya "Indah Khabar Dari Rupa" saya minta maaf yerr,saya kan budak baru belajar...hehehe

Okay,berbalik kepada tujuan aku tulis entri kali nie.

~RESEPI SOTO AYAM~



Bahan2 yang diperlukan:



1.Bawang Merah,Bawang Putih(ditumbuk lumat) dan Serai

2.Kulit kayu manis,Bunga lawang,(Ketumbar,Jintan Manis dan Jintan  Putih....ditumbuk lumat)

3.Air Asam Jawa



4.Timun dan Daun Ketumbar
5.Ayam(ikut suka,potong pun boleh tak potong pun boleh....hehehe)
6.Garam
7.Ajinomoto


Cara Penyediaan:



Panaskan minyak da tumis bawang merah,bawang putih,serai,bunga lawang dan kulit kayu manis.

Setelah itu masukkan ketumbar,jintan manis dan jintan putih yang ditumbuk lumat.Tumis selama 1-2 minit.

Setelah itu tambahkan air sehingga separuh tambahkan garam,ajinomoto dan air asam jawa.
Tunggu sehingga mendidih.

Setelah mendidih,masukkan ayam dan biarkan ayam sehingga separuh masak setelah itu keluarkan.
Goreng Ayam sehingga keemasan.
                                                                               
Tadaaaaaaaaaaaaa!!!!ni lah hasilnya bila dah siap.
Koyak2kan isi ayam yerrrr kalau kita  masak ayam yang tak dipotong...hehehe.

Okay,itu jer untuk kali ni.Nanti aku kongsikan resepi yang lain..

SELAMAT MENCUBA ^^


Older Post | Newer Post








Template By: HER
Base code: HER
Some stuff: * * * *