Meaningless



Diary About Link Stuff



Follow|Home
Saturday 9 March 2013 | 20:32 | 3comments
Assalamualaikum....

Hi semua,apa khabar???sihat????syukur Alhamdulillah....

Sebelum tu,suspen tak dgn tajuk entri kali nie????Bananana.....ala tak suspen pun kan...hahaha
Agak2 bila result keluar ya????dari yang aku try cek dekat Cik GOOGLE aku ada jumpa satu entri dari berita semasa yg menyatakan bahawa tarikh keputusan SPM 2012 akan keluar pada 20.03.2013(bulan nie..x lma lg kan).Aku pun sama macam korang semua,aku pun sedang menunggu detik2 itu..hehehee

Maklumat yang terdapat di dalam entri tersebut:

Informasi Tarikh Semakan Keputusan SPM 2012

  • Tarikh Keputusan SPM 2012 (Semakan SPM 2012): 20 Mac 2013
  • Masa : Bermula 10 pagi

Cara Semakan Keputusan SPM 2012 Secara SMS
Anda boleh semak keputusan SPM 2012 (Semakan SPM 2012) secara SMS dengan menaip SPM <Nombor KP> <Nombor Giliran> dan hantar ke 15888.
Contohnya :
SPM 900104038776 BC0001A044 dan hantar ke 15888.
Setiap semakan Keputusan SPM 2012 (Semakan SPM 2012) akan dicaj RM 0.35 sahaja
untuk maklumat lebih lanjut anda bolehlah lawat kat sini .Aku tak pasti sama ada maklumat ini sahih ataupun tidak sebab KPM belum nyatakan apa2 pun.So,keep waiting dan sentiasa update dri masa ke masa.

Adakah anda dah bersedia untuk mengetahuinya????takut??????sedia atau tidak kita tetap akan tahu result kita tu nanti.Sekarang ni kita hanya perlu tawakal dan redha dgn apa jua keputusan yg kita akan dpt nanti kerana keputusan tu la yang mencerminkan usaha yg telah kita lakukan selama ini.Tetapi jika kita dah usaha lebih dan hanya memperoleh keputusan yg sederhana,janganlah kita bersedih kerana Allah itu maha bijaksana dan mengetahui mana yang terbaik untuk kita.

Seperti di dalam Surah AL-Baqarah ayat 216 dan Surah An-Nisa ayat 19:


Di sini aku nak nasihatkan kpd kawan2 yg akan mengambil keputusan SPM nanti agar bersedia dari segala aspek terutama sekali dari aspek mental supaya kita lebih bersedia untuk menerimanya.Perbanyakkanlah berdoa agar dipermudahkan segala urusan dan mendapat keputusan yg cemerlang ataupun seperti yg diingini.InsyaAllah,kejayaan pasti milik kita semua.

Tenangkan diri dan jangan terlalu memikirkan sgt tentang keputusan tu.Kalau tak berjaya pun kita janganlah bersedih kerana pasti ada hikmah disebalik semua ini.Ianya pasti akan tiba sama ada lambat atu cepat.

p/s: mohon maaf jika ada terkasar bahasa ataupun saya menimbulakan perkara yang menyakitkan hati.Saya hanya manusia biasa yg x pernah lepas dari melakukan kesalahan..tak lama lagi tamat lah tugas ku sebagai SURARUMAH a.k.a SURIRUMAH...hehehe  :)
jumpa lagi di entri yg akan dtg..tungguuu!!!

Older Post | Newer Post








Template By: HER
Base code: HER
Some stuff: * * * *